• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Beslut om skuldsanering, hur lång tid brukar det ta

Maria76

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
13 Oktober 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Man kommer till sista vägen känns det som ! Jag höll med på i över 10 år med samlingslån hit o dit ! Det gick bara inte mer ! Tycker det gör rätt att släppa det och satsa på en sanering ! Kan såklart bli utmätning nått år med ! Men det överlever man utan problem ! Tyckte det var jobbigare när man skulle hitta nya lån för att betala som gamla
Tack för ditt stöd
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Efter inledande. Hur lång tid tog det för er innan det slutgiltiga beskedet kom? Fick inledande 230901 och går nu och väntar på slutgiltigt. Är livrädd för att det skulle bli ett nej nu , vet inte varför det skulle bli det men vill så gärna få igenom detta. Enligt handläggaren så lät det som att ja inte behövde oroa mig men man gör ju det ändå. Hoppas någon kan ge mig ett svar.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Efter inledande. Hur lång tid tog det för er innan det slutgiltiga beskedet kom? Fick inledande 230901 och går nu och väntar på slutgiltigt. Är livrädd för att det skulle bli ett nej nu , vet inte varför det skulle bli det men vill så gärna få igenom detta. Enligt handläggaren så lät det som att ja inte behövde oroa mig men man gör ju det ändå. Hoppas någon kan ge mig ett svar.
Ja du får nog vara beredd vänta några månader. Själv väntade jag från inledande maj-17 till slutet av sept-17 för slutgiltigt besked/beviljade.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Efter inledande. Hur lång tid tog det för er innan det slutgiltiga beskedet kom? Fick inledande 230901 och går nu och väntar på slutgiltigt. Är livrädd för att det skulle bli ett nej nu , vet inte varför det skulle bli det men vill så gärna få igenom detta. Enligt handläggaren så lät det som att ja inte behövde oroa mig men man gör ju det ändå. Hoppas någon kan ge mig ett svar.
Du väntar på ett förslag till skuldsanering innan du får beslut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp